Giro

Giro
Timimme ajaa Giron kypärillä,kengillä ja vaatteilla sekä Rock Machinen maastopyöpyörillä.

sunnuntai 7. helmikuuta 2021

Ajajaesittely: Aatu Saarinen

Ajajaesittely: Aatu Saarinen

Kuva: @timobygden

1. Kuka olet, mitä teet ja mistä tulet?

Moi, olen 16-vuotias maastopyöräilijä ja lukiolainen Jämsänkoskelta. 

2. Milloin ja miten aloitit fillaroinnin, kerro ajohistoriastasi?

Pyöräily on ollut mulle aina sellanen juttu, mitä oon tykännyt tehdä. Keulimista ja muuta kikkailua tuli tehtyä pienempänä paljon. Maastopyöräilyyn tutustuin, kun lähdin kaverini kanssa ajelemaan lähimetsän polkuja ja silloin erityisesti alamäet alkoivat kiinnostamaan. Youtubesta löytyi paljon kiinnostavia videoita ja ne vain vahvistivat halua pyöräillä lisää. Maastopyöräileminen alkoi kunnolla 2019 vuoden alussa kun sain ihan oman täysjouston. Kiinnostus lajiin on pysynyt yhtä suurena koko ajan.

3. Miten ja milloin aloitit enduron?

Endurokisoihin meneminen tuli mieleen heti täysjoustopyörän saatua ja neljä sm-kisaa tulikin sinä kesänä ajettua. Ensimmäinen kisa Sappeella toi paljon tietoa omasta tasosta ja motivoi ajamaan lisää. Sappee kyllä yllättikin pätkien suhteen, en ollut ennen kisaa ajanut kertaakaan bikeparkkia ja pätkillä oli pahinta maastoa mitä olin koskaan ajanut. 

4. Rock machine / Giro mitä ajatuksia uusi kalusto herättää 2021 kaudelle?

Rock machine blizzard 90-297 RZ

Olen hyvin innoissani 2021 kaudelle tulevasta rock machinen pyörästä ja giron varustuksesta. Pyörän speksit vaikuttavat todella hyviltä ja odotan mielenkiinnolla pääseväni testaamaan laitetta. Uskon mullet setupin sopivan hyvin minulle, koska olen tähän mennessä ajanut 27,5 koon pyörällä.  Pyörässä on siis 29 rengas edessä, joka lisää varmasti rullaavuutta pyörään ja 27,5 takana pitää tutun ja turvallisen fiiliksen mukana. Giron tuotteista minulla on vain vähän kokemusta, mutta ne ajovaatteet mitä olen omistanut on tuntuneet mukavilta ja kestäviltä. Muita muutoksia kaudelle tulee myös siinä, että siirryn u21 sarjaan. Se tarkoittaa pidempiä kisoja sekä tiukempia siirtymäaikoja. Odotan innolla myös tätä muutosta. 

5. Kerro parhaista / mieleenpainuvimmista kisa / ajokokemuksesta.

Parhaat kisamuistot on kyllä ehdottomasti jäänyt treenipäivistä. Jutteleminen muiden harrastajien kanssa ja pätkien läpikäyminen on vaan ollut tosi hauskaa. Tietysti on mukavaa, jos hyvää tulosta tulee ja siihen aina tähdätään, mutta kisaamisessa mulle parasta on hyvä ajoseura. 

6. Miten ja missä tykkäät treenata? Kerro vähän tyypillisistä reeneistä talvella / kesällä. Mitä teet treeneissä? 

Suurin osa mun ajeluista keskittyy alamäkeen. Parasta on ajella kavereiden kanssa ja siinä samalla kehittyä huomaamatta. Lähimetsistä löytyy monia hyviä pätkiä ja nyt talvellakin ollaan pidetty joitain lapioimalla auki. Kesäisin pyöräilyn lisäksi käyn juoksulenkeillä ja muitakin urheilulajeja tulee satunnaisesti harrastettua. Myös Street trial -pyörällä tulee välillä kikkailtua ja se tuo varmasti lisää pyöränhallintaa. Tykkään myös ajaa bikeparkeissa, harmillisesti kaikki parkit ovat sen verran kaukana ettei niissä tule ihan hirveästi käytyä.

7. Kerro erikoisimmasta / surkeimmasta ajopäivästä, mikä meni mönkään tai oli erikoista?

Mulle ei onneksi ole mitään tosi pahoja kaatumisia käynyt, mutta yksi on kyllä jäänyt mieleen. Vedin pätkää alas kunnes eturengas lähti käännöksessä juuri sen verran alta, että ajosuunta muuttui puuta päin. Pää kolahti puuhun ja hetken olin hämilläni, mutta onneksi vauhti ei ollut niin kova että mitään kovin pahaa olisi päässyt käymään. 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajajaesittely: Eemil Sihvonen

 Giro/Rock Machine -tiimin ajajaesittelyssä Eemil Sihvonen Kuva: Tuomas Kaira @tubermeister 1.) Esittele itsesi, kuka olet, mitä teet ja mis...